Saturday 17 March 2012

apa yang perlu saya lakukan bila saya tahu saya nie UGLY

Views
dear readers..

jika dilahirkan tidak sebegitu cantik,gemok,hitam and all..bukan salah anda..itu semua adalah takdir..tiada siapa yang mampu ubah..tapi..saya tidak ingin anda menjadikan ketidaksempurnaan itu sebagai penghalang untuk anda terus melangkah..anda perlu menjadi seperti orang lain jugak..walau anda tidak cantik!!ambil sedikit informasi dari entry yang saya sampaikan ini...

my dear woman and girls..nana tahu musuh korang adalah JERAWAT .. yup same with me..tapi jerawat itu bagos kerana dia mengeluarkan hormon2 yang kotor...tapi sangat dan tersangat melecehkan bila dia timbul kat muka..leceh dan rase macam cacat...dont get woory..mesti rajin cuci muka..mesti care about wajah..mesti!dan seandainya..tidak mampu dihilangkan,penawar mujarab adalah..ambil wudhuk..sebelum tidur..nana dah start amalkan nie..

andai jugak korang ditakdirkan hitam bin legam,atau tidak segebu orang lain..hey!please dan please jangan terlalu rendah diri..you deserve to get a happiness like others..even you tak cantik,tak putih..tapi nak bahagia tidak perlu ada semua tuh..cukup you ada hati yang bersih..jangan rendah diri..

dan andai ada orang berkata:

 ‘hello,lelaki tak pandang perempuan yang hitam macam kuali,,lelaki tak kan usya perempuan yang ada jerawat,lelaki tak kan nak nyer pada perempuan yang gemuk dan hitam.....’’

katakan pada mereka
:   ‘even saya nie tidak secantik kamu..tidak seputih kamu..saya tidak mahu mencari lelaki yang mencintai saya hanya pada kecantikkan..hanya pada wajah yang putih gebu..tidak sama sekali..dan andai saya ini ditakdirkan secantik kamu..sekalipon saya tidak akan memilih dalam mencari jodoh saya..walaupon jodoh saya itu HITAM macam saya sekarang!!

jadi..korang tidak perlu merasa terlalu worse because this is your life and your choice..please dont let others try to ruin your life..if kamu hitam..kamu boleh jer rawat muka kamu..pakai krim yang sesuai...try pakai masker..pakai toner ke ape..kata orang hitam manis nie comel..

apa yang berlaku kat orang lain pulak..bila mereka mengalami masalah kegemukkan..gemuk itu bukanlah beerti tidak cantik..jika anda mengalami kegemukkan..banyak lakukan exercise..jogging..kalau kamu gemuk pon at least tak de penyakit obesiti..jangan terlalu takot untuk berhadapan dengan mereka2 yang slim..abaikan dengan kata2 orang lain..

Dan jika kamu merasakan diri kamu terlalu ugly dimata orang..ignore it..apa yang perlu kamu lakukan adalah tambah semangat dalam diri korang..korang mesti berani..berkeyakinan..seterusnya..cuba berpakaian kemas and rapi..lets say laa kalau korang gemuk or hitam ke hape..biaq lantak..janji pakaian mesti kemas..make up pon rapi..percayalah yang tak cantik akan jadik lagik cantik daripada yang cantik..

korang mesti jaga penampilan diri..kata orang dulu2..biar tak cantik janji kemas,,biar miskin janji rumah bersih...pegang kata2 tuh..dulu,nana pernah buat entry tentang pemilihan shawl dengan baju..if korang nak tahu just KELIK SINI YER..kalau nak tahu style shawl or cara nak pakai simple shawl..nana pon dah buat tutorial KELIK LAGIK

pegang kata-kata nana ini:
aku hidup atas kaki aku sendiri..aku tidak mahu ada campur tangan orang lain yang boleh membuatkan aku rebah..meski aku banyak kekurangan atau tidaklah secantik kamu tapi aku mampu berdiri sama tinggi dengan kamu..in addition..setiap orang ada rezeki masing-masing dan aku tak nak rezeki aku ditentukan oleh orang lain..melainkan Tuhan...jadi,aku tidak perlu hidup dalam ketakutan hanya kerana aku tidak seperti kamu yang cantik..

jadi..itulah yang perlu anda lakukan..walau korang tak cantik yang penting hati harus cantik..cantik itu tidak kekal..ianya bersifat sementara..so..tak rugi pon if kite dilahirkan tidak cantik daripada perasan cantik kan..yedak??so..dont get woory my dear..even you are not beautiful like others..prove them that you are pretty than them..eventhough you only have a nice heart ..chill .
biar tak cantik,biar tak cun macam kamu semua..aku tetap aku
jangan biar aku terasa hina lagi :(

Terima Kaseh Sudi Layan Entry Nana.Suke?Like Jep

0 sudah selongkar rahsia Nana:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



SEGALA YANG TERCETAK DIATAS ADALAH HAK MILIK NANA FARINA@COPYRIGHT