Wednesday 25 January 2012

belajar menerima hakikat sebenar

Views

dear lovely readers..

ingin aku berpesan dan mengingati disini..percayalah setiap yang berlaku itu pasti ada hikmah yang tersembunyi..jangan pernah menyalahkan takdir kerana yang maha kuasa sudah menetapkan sesuatu yang terbaek untuk kita semua..dan sekarang belajarlah menerima hakikat yang sebenar...

jika kita ditakdirkan berpisah dengan orang2 yang kita sayang atau orang2 yang kita sayang pergi meninggalkan kita atau berlaku kematian..terimalah hakikat itu..kerana sungguh aku katakan bahawa terima hakikat itu lebih suci daripada kita menyalahkan takdir..hidup memang begini...kadang2 setiap pertemuan berakhir dengan perpisahan..tiap yang hidup,pasti akan mati..

jika kita ditakdirkan cacat/down sindrom atau sebagainya..janganlah bersedih.. kuatkan semangat..percayalah Allah itu adil..tidak pernah membezakan ciptaannya..yakinlah dibalik kecacatan itu..mungkin ada kelebihan yang tersembunyi..jalani lah hidup dengan sebuah kekuatan..meskipon kita cacat tapi kita boleh menjadi manusia yang gagah..

jika kita ditakdirkan tidak pandai/tidak cantik..tidak mengapa..at least belajarlah untuk jadi pandai..belajarlah jaga diri dan kebersihan untuk nampak cantik..jangan sesekali merasa tersisih,terabai..cubalah untuk jadikan diri kita setaraf dengan mereka yang bijak pandai dan cantik.. remember kecantikan itu tidak kekal..jadi..jika kita hidup dalam serba kekurangan,jangan putos asa..kerana kita semua adalah sama..

jika kita ditakdirkan  putos cinta dengan boypren/girlpren/suami/isteri..janganlah menyesal kerana mencintai dia..belajar terima hakikat bahawa mungkin cinta dia bukan untuk kita..mungkin kita akan jumpa dengan orang yang lebih baek daripada dia..jangan pernah rasa dunia kita kosong tanpa dia kerana kita masih ditemani dengan Hidayah dan Anugerah dari Allah..jadi,tiade sebab untuk cakap kita tidak boleh hidup tanpa dia..terimalah hakikat itu..cinta itu tak semestinya harus memiliki

jika kita ditakdirkan untuk dibenci oleh orang2 lain..jangan melenting..jangan marah..kerana mereka membenci sebenarnya mereka permudahkan kita untuk peroleh pahala..so just let it..live your life with your way..just ignore what others say..

remember this.
.when people hate you..just pay them no mind..sometimes..The people who hate successful people are usually, unsuccessful..and etc..so on and so forth..kadang2 kite rasa down sgt..kite akn rasa kite ni teruk..apa salah aku?why they hate me?? so..my advice is..If you become successful and any people decide to hate you, it's because of their own fears, not because you have suddenly become a 'bad person'. ..think positive.

jika kita ditakdirkan tiada ibu atau tiada ayah..tidak mengapa..Allah tidak kejam kerana membiarkan kita hidup keseorangan..ingat.setiap yang pergi itu bersebab..bukan kehendak mereka..mungkin jua permasalahan yang melanda atau takdir yang telah tersirat..oleh itu,jangan bersedih kerana sedih itu hanya menjadikan kita lemah..

jika kita ditakdirkan hidup dalam kesempitan..please jangan mengeluh..sebaliknya teruskan lah mencuba..listen me..setiap orang ada nasib masing2..jangan biarkan orang lain tentukan nasib kita..i mean kalau kita orang susah..kerja kuat..bangkit untuk diri sendiri..terima keadaan diri kita..jangan merasa hina..kerana kita semua tiada beza..


dan jika kita ini ditakdirkan banyak kekurangan..its okay..its not a big problem in our life..just remember ..nobody perfect..tak pe kalau kita tak sempurna pon..yang penting jadilah diri sendiri..selalu ingat..setiap manusia ada kekurangan dan kelebihan..nobody perfect but at least try to be perfect..try to make your life simple as that..lengkapkan lah kekurangan itu..terima hakikat..

so..this is my simple advise..just accept the fact..just go on your life..wake up from your sleep and your dream..faces any struggle in your life with a brave..semangat dan kekuatan diri kena ada..nothing impossible kalau kita ada keyainan diri kan..so..belajarlah untuk menerima hakikat hidup yang sebenar...please !!

notatangan:aku sedar aku siapa..please layanlah aku seperti mana aku patot dilayan ..

Terima Kaseh Sudi Layan Entry Nana.Suke?Like Jep

0 sudah selongkar rahsia Nana:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



SEGALA YANG TERCETAK DIATAS ADALAH HAK MILIK NANA FARINA@COPYRIGHT