Thursday 1 December 2011

why I must break with you ..??

Views
yup..i know love doesnt need a reasons but you not suitable for me and you always hurt me..ples that
hye ..for my dear readers..

kadang-kadang kita selalu salah dalam hal mencintai dan dicintai..wrong person..mencintai orang yang salah adalah sangat membuatkan kita rasa diri kita macam longkang..longkang lagik oke dari kita..sometimes..we gave our love to the person that never love us as much as we love them..so..aku dengan berbangga berkongsi ciri-ciri macam mana pasangan kita yang deserve untuk ditinggalkan,..

dia berhati busuk..time kapel instint dah rasa yang dia ni manusia yang tak suci ati..i mean,time dia dengan aku..dia akan puji2 aku..and bila time dia dah berpisah ngn aku..dia akan burukkan aku depan kawan2 die..contohnya..time bersama lagi..die dah sound2 aku..pastu bile clash..tut2 aku dengar cerita tak enak tentang aku yg kuar dari mulut dia..dia cakap aku macam2 and sampaikan maki hamun aku coz pertahankan girl baru dia..hampeh  kau !!

so bila aku dengar die badmouth tentang aku..no wonder la hati aku rasa agak lain macam je bila ngn dia..die deserved untuk ditinggalkan..

dia tak dapat menerima aku seadaanya..ya..dia memang sayang aku..tapi sayang tu sangat2 bersyarat..nak aku jadik macam tu lah..jadik macam nilah..aku plak tak bleh nak ubah dia..tapi die suka2 hati je nak ubah aku supaya jadik apa yang dia nak..wak lu !

so..aku rasa dia tak cintakan aku pun..dia cintakan pantulan dirinya yang ada pada aku..so..dia deserved untuk ditinggalkan..

dia kedekut dan berkira gila ngn aku..hello..korang jangan pkir macam2 plak..aku bukan nak harta or kikis duit dia..tak kesah and tak mati pon tanpa duit dia..bagi aku,aku mencintai dia seadanya.tapi sebagai lelaki..aku rasa dia tak patut nak berkira..kalau first2 dating pon bayar asing2..pastu balance duit 45sen pon nak mintak sampai siap msg lagi "syg tadi ade lagik kan balance 30sen kn"..
sure2 tak sampai sejam setengah lagik konfum bye-bye..

dia sayang aku tapi asyik duk cerita tentang pompuan lain depan aku..
like " i sukelah tengok minah tu..cun giler..hari2 i rase mcm nak stalk die"..
" eh u tau tak..makwe kwn i cun giler u tau..style abes"..
siyes aku rase mcm sampah je kalau dapat bf yang suke sgt duk puji org lain depan aku..i just try to be honest here..tak kesahlah kite hudoh camne pon..kite ade satu perasaan bahawa kite tak suka apabila hal itu terjadikan??biarlah awek kau tak de hidung pon..at least jagalah hati dia..

terlalu berprasangka and tak percaya..siyes aku bosan ngn orang mcm ni..sampaikan aku nak mandi pon kene bawak handphone sbb tak percaya.
pastu duk tuduh2 aku like " u mcj lelaki kn?kn?u ade hati kat dia kan??"..kalau 400 juta kali duk repeat benda yang sama aku pon bleh jadik sewel. tau tak..percaya adalah benda yg paling pentingggg dlm relationship..

dia selalu bandingkan aku ngn orang lain..
" you tau tak..ex i dulu tak pernah pon mintak duit ngn i ..u ni suke2 ati je mintak duit ngn i(padahal 2 ringgit je pon.)."..
u tau tak..ex i dulu pandai je amik hati i..u ni asyik buat i marah je.."
hello nak sgt cakap ur ex depan aku..go and tido kat bawah ketiak dia lah yang sebok2 nak datang kat aku tu apakehel kn? amek ko kan..

dia sayang aku tapi bersikap kasar dan panas baran..
aku salah sikit..hempas pintu kereta cam nak tercabut(kereta dahlah buruk nak mampus tunggu masa nak jahanam je)..
salah sikit je..dia tengking aku sampaikan pengsan mak aku yang dengar.
.aku salah sikit je..dia pukul aku..aku salah sikit je..dia marah aku macam aku ni ketua gengster yang bunuh laki makcik dia..
pas dia marah2..pas dia tengking2..pas dia pukul2,pas maki2 aku..dia dtg nangis2, n mintak maaf and janji tak buat lagik..pastu dia buat lagik and lagik..so if aku tinggalkan dia..dia really deserved it kn??

dia sayang aku..aku sayang dia..tapi keluarga aku tak suka dia...keluarga aku tak boleh terima dia..keluarga aku tak restu..so nak tak nak..aku harus tinggalkan dia sebab sebelum kahwin..family adalah segala2nya bagi aku...aku hanya akan bersama orang yang mak aku restu dan suka je..so,aku terpaksa leave dia..

aku sayang dia..dia sayang aku..tapi keadaan yang tidak membolehkan aku bersama dia..maybe dengan bersama dia..aku akan melukakan hati banyak orang..dengan bersama dia..keadaan menjadi semakin worse and worse.dengan bersama dia..akan banyak airmata yang gugur dan dengan bersama dia samalah seperti aku memberi derita pada orang lain..nak tak nak..aku terpaksa mengalah dan bekorban bukan kerana aku tak nak kat dia..tapi aku tak nak keadaan makin teruk apabila aku bersama dia..

ok.FULL STOP ! .. check sume tuh ade tak kat pasangan korang

so..kadang2..setiap hubungan yang berakhir..pasti akan ade sebab disebaliknya...tak semua orang yang tinggalkan orang lain tu jahat dan kejam..kadang2 setiap orang ada sebab yang tersendiri kenapa dia buat camtu..

so guys...kalau u all tak nak one day orang yg u all sayang tinggalkan korang..pandai2lah korang..(reminder for myself gak)

and please..everytime kite ditinggalkan..please dont fully blame others..maybe kite pon turut sama bersalah dalam urusan tinggal meninggalkan itu..dan mungkin juga jodoh tak berpihak pada kita..so,ikhlaskan jer


thanks for reading this..



Terima Kaseh Sudi Layan Entry Nana.Suke?Like Jep

0 sudah selongkar rahsia Nana:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



SEGALA YANG TERCETAK DIATAS ADALAH HAK MILIK NANA FARINA@COPYRIGHT