Monday 5 December 2011

kejadian BURUK yang berlaku banyak buatkan aku jadi TABAH.. so WHAT??

Views
kau yang pernah melukakan hati ini..kau yang banyak menghukum diri ini,kau yang
banyak buat aku menangges..lihat aku yang tetap gagah
berlari dan terus tersenyum..maaf..kaki mu terlalu kecil..tak cukup untuk buat aku mati.!!!




bismillah..how are you dear readers ..here im back for good no worries..agak lama tidak hapdet blog kan..anyone miss me??perasan kan..bukan penting pon..giler kan tajuk panjang berjela..lepas tuh tak tahu nak taip ape..

so,semua orang yang mengenali aku dan blog nie amat lah tahu tentang masalah jiwa raga seorang insan nie..dan selama kejadian-kejadian buruk yang berlaku antara kami banyak buatkan aku jadi seorang insan yang tabah dan kuat..dan menambahkan minat aku untuk menjadi seorang lawyer..kerana aku berusaha tegakkan kebenaran yang tersembunyi..aku makin banyak belajar dari kesilapan aku dan orang lain..entah..serius aku cakap..aku tak pernah membenci orang..aku tak pernah memaki hamun orang,aku bukan nak cakap bangga lah..aku memang susah nak sebut benda-benda mencarut...sebab aku tak diajar untuk said like that..

bagi aku..buat tambah dosa dan buang masa..kadang-kadang aku sendiri benci bila perkataan mencarut tuh hinggap kat telinga..aku benci pada orang yang suka menfitnah orang lain..lepas tuh buat-buat cerita..hampeh punyer orang lah kan..salah orang lain lepas tuh cakap aku buat kan..lepas tuh ngadu kat BF kan..tapi tak pe..hei kau!aku dah lali dengan perangai kau..ape2 je kau badmouth tentang aku,aku tak kesah..bagi aku,kau badmouth tentang aku,aku dapat pahala free..coz tuh aku sayang kamu..

cuma,aku tak tahu apa masalah kamu still buat-buat cerita lagi kan..ya,never mind..if people dont like me for who i am..then what kan?
they arent worth my time..my truly frenz,my lovely mom,my superman and my cheerful frend..ada readers and supporters..will like me no matter what, no matter how i dress or how i am as a person..
so,kejadian2 buruk tuh dah buat aku bertambah tabah dalam segala hal kehidupan aku..dulu,aku admit,aku down,each time anon yang hampeh tuh buat hal sure aku jadi down..
see..now,aku dah bangkit dari masa-masa kesusahan aku..Allah tak pernah biarkan hambaNya dalam kesusahan berpanjangan asalkan kita berdoa dan tawakal..sebab aku percaya akan ini:

Kebahagiaan tersedia bagi mereka yang menangis, mereka yang disakiti hatinya, mereka yang mencari dan mereka yang mencuba.

so,biarlah aku cry sekarang..coz aku percaya dimasa akan datang aku akan ketawa diatas kemenangan kebenaran yang disalah ertikan itu..ketawa atas penderitaan orang lain??bukan prinsip aku..
bile kite jatuh..kite bangun..jatuh 40jute kali pon..bangun jugak..putus asa jgn pernah ade dalam kamus hidup kite..ingat..
selagi kite ni ade kudrat..apa2 pon..kite harus mencuba and mencuba..gagal ..kite cube lagi..sebab..kadang2 kebahagian yang kite dapat tu selepas kite gagal berkali2..memang awesome sangat rasenye..

so conclusion nye..

setiap bende yang berlaku..kite belajar..belajar dari kesilapan kite and belajar dari kesilapan orang..
jgn pernah fikir kite xmampu nak lakukan sesuatu hanya kerana ade orang cakap kite xmampu..

and tak salah kite kene fikirkan diri kite..tapi xsalah jugak kadang2..kite fikirkan orang lain jugak.
.cam pelik je bunyi kan..so whatever situation yang kita hadapi..tanam dalam diri kita agar jadi seorang yang tabah..pedulikan dengan cakap orang..ini hidup kita..kita jer yang berhak keatasnya..so,determine your life.





lihat aku yang maseh tersenyum dengan apa yang kau buat..maaf,bukankah aku kata..kaki mu terlalu kecil tak cukup buat aku mati!!

P/S:"hari ini kau buat aku.hari ini kau buat aku nangis.hari ini kau nampak aku macam longkang. jangan terkejut if one day nanti..kau yang nangis.orang buat kau.and aku kau akan nampak macam bidadari.aku akan tunggu detik itu.masa itu akan tiba.serius."


notakaki:thanks anon coz ajar aku erti kebencian..selama 16tahun nak masuk 17 inilah detik pertama aku tahu apa itu benci..?you are the first one who teached me that..tapi bagi aku..aku akan nampak Bodoh sekali bila aku membenci orang..tak tahu lak pulak kamu kan..:)


peace-
miss you readers..

thanks for reading this













Terima Kaseh Sudi Layan Entry Nana.Suke?Like Jep

0 sudah selongkar rahsia Nana:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



SEGALA YANG TERCETAK DIATAS ADALAH HAK MILIK NANA FARINA@COPYRIGHT