Wednesday 7 December 2011

kenapa bila jadi EX akan dicopkan sebagai KEJAM !!!

Views
aku tak pernah marah kau if kau tinggalkan aku tanpa sebab..tapi.....aku juga kenal rasanya  terluka....



assalamualaikum my dear readers..im here now..ingatkan dua tiga hari nie taknak hapdet entry tetibe plak tangan rasa gatal..menjadi EX gf/bf sememangnyer pangkat yang paling hampeh yang pernah kita miliki..hanya mereka yang pernah makan tahik jer yang tahu horrible nak mampus nyer rasa tahik tuh kan..

so,no wonder lah.mereka yg pernah jadi ex nie asyik dikatakan kejam..nak2 oleh gf/bf baru si Ex itu..sorry to say la..im not tuding jari pada sapa2..tapi this is what i learn from my bad experience..dicopkan sebagai kejam,dipanggil "betine " oleh GF baru ex boypren yg paling tak boleh blah..bagi aku,apa salah if ditakdirkan jadi EX ..mungkin tiada jodoh antara mereka..

sometimes,aku sangat pelik dan pelik bila tengok ada girl tuh yg duk maki hamun ex boypren dia cukop2..tup2 bila menda tuh jadi kat aku..mulalah aku rasa macam sampah jer kan..apa motif if kita serang ex bf/gf  pasangan kita ??for me..let bygone be bygone..tak de sapa mampu lawan takdir..if tak de jodoh nak buat macam mane kan..so whats wrong??

macamlah kamu tak pernah dapat pangkat EX tuh kan..salah ker if takdir aku macam tuh?berdosa ker jadi ex..andai ditakdirkan kau plak jadi ex..kau akan tahu betapa longkangnyer kau rasa bila gf/bf baru kau tuh buat something yg bleh buat kau rasa saket hati..

bila ditakdirkan jadi EX mungkin ada sebab tertentu..sapa tahu takde jodoh,xserasi atau mungkin ada yang tak kena..so tak semua ex2 kat luar sana yang kejam dan yang xbertali pusat..tak semua yang break dengan gf/bf dia atas sebab someone else..entah2 salah pasangan masing2 kan...

aku juga percaya akan ini:

cinta tak semestinya harus memiliki,cinta juga boleh tersemai dari jauh.

ya..benar sekali..orang dulu2 always said that love sometimes thats not mean we will married someone that we love..mungkin kekadang kita mencintai orang yang salah thats why boleh terputus ditengah jalan..kejam sebagai yang aku maksudkan diatas adalah contoh :eh..kenapa kau nie terhegeh2 lagi kat ex kau,eh kau tahu tak sebab kau lah aku hampir putus dengan BF aku,wei,u know BF/GF aku cakap kau lah EX dia yang paling worse tau..bla bla bla..here i just want to say " you such an ugly hypocrite "!!

why ha kau insult org macam tuh???you dont have a authority to said like that..ples keep my word in your mind !!
look..kau insult org macam tuh..if one day nanti,apa yg orang rasa tuh kau dapat macam mana..?? masa tuh kau akan tahu horrible nyer bila dipersalahkan dalam urusan nie.. 

 i always remind myself that 
life is too short to wasting your time by hating people..so..i will try as hard as i can not to hate everyone..tapi sungguh,aku admit..aku cukup benci bila ada orang yang sering menyalahkan orang lain tanpa bukti yang kukuh dan kuat..
so..my advice is put yourself to Allah..let Allah determine your partner who will be with you till the end of your breath..

p/s:ples remember one thing "apa yang kita lakukan akan berlaku semula kepadakita..kerana hidup ini adalah satu kesinambungan,,

notatangan:motif entry adalah melindungi golongan2 yang pernah atau sedang memiliki pangkat EX ..get over baby...!Allah always beside you..


thanks for reading this



Terima Kaseh Sudi Layan Entry Nana.Suke?Like Jep

0 sudah selongkar rahsia Nana:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



SEGALA YANG TERCETAK DIATAS ADALAH HAK MILIK NANA FARINA@COPYRIGHT