Saturday 10 December 2011

Berilah sesuatu itu kepada seseorang dengan ikhlas..

Views
Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang..

if you wanna know someone..ples see with your heart not your eyes...



sejak kecil arwah nenek selalu pesan kat aku..
kalau nak bagi sesuatu dekat orang..pastikan bagi dengan ikhlas even hanya sekeping roti..sebab apabila kita memberi sesuatu dengan ikhlas..orang yang menerima itu pasti akan merasainya..

tentang ikhlas ni kadang2 kite selalu pandang remeh..kita bagi sesuatu kat orang lain so kita harap orang itu akan menghargai kita..padahal kite bagi tak ikhlas mana pon.bila orang tu tak menghargai kita and apa yang kita lakukan..kita terus rasa kecik hati..

ingat..sesuatu yang ikhlas pasti akan masuk kedalam hati orang yang menerimanya..bukan setakat pemberian barang2, nasihat, teguran dan cinta pon harus diberi dengan ikhlas..ikhlas yang sebetul2 ikhlas..

kadang2 kite sedih kerana cinta kita tidak dihargai..padahal pernahkah kita terfikir..ikhlaskn kita mencintai die?adakah kita mencintai dia hanya kerana rupa atau hartanya??
setiapkali aku sedih dan merasakan orang yang aku sayang tidak menghargai aku..aku cepat2 cermin diri sendiri..ikhlaskah aku?

kadang2 bila kita tolong kawan kita..pastu kawan kita take for granted je. and kite terus ungkit2..marah2 dan sakit hati..
tapi pernahkah kite terfikir..
padanlah die tak menghargai kite kerana kite sendiri tidak ikhlas melakukan nya..

bercakap pasal teguran atau nasihat..aku ambik contoh orang yang menegur aku kat blog ni..and ada kadang2 aku terima teguran itu dengan hati yang terbuka..sebab aku rasa teguran tu sangat sampai kedalam hati aku..maybe orang yang menegur tu ikhlas.
aku sangat percaya pada kata2 hati..kalau orang itu ikhlas dengan kita..hati kita dapat rasa sangat..

sama jugak dengan pujian..kadang2 orang tu memuji kite berjela jela..tapi kita bleh rasa die xikhlas puji kita..kadang2 orang tu puji kite dengan satu ayat je..tapi masuk dalam2 dlm hati kita..

kadang2 entry dekat blog aku ni..aku menulis dengan ikhlas..ada ketika aku menulis tentang hidup sampaikan air mata aku berjujuran.seriusly aku cakap..betapa aku ikhlas mahu berkongsi...kalau2 ade entry yang masuk kat dalam hati korang tu..tu tandanya aku menulis ketika hati sgt2 ikhlas..
and kalau tak masuk kat dalam hati korang tu..tu tandanya aku menulis hanya sekadar nak update entry..simple as that..

sebab tu aku nak cakap..ikhlas tu sangat penting..bukan pada kata2..ikhlas pada hati..buat sesuatu dengan ikhlas even orang xtahu..sebab orang yang menerima dengan ikhlas akan dapat merasakannya..

suka saya nak share disini apabila kite sendiri ikhlas bersahabat dengan seseorang..ikhlas memberi dan menyayangi seseorang..pasti orang yang menerima itu dapat merasainya dan menghargai kita..

JIKA ENGKAU BERBUAT BAKTI KEPADANYA, IA AKAN MELINDUNGINYA.
JIKA ENGKAU RAPATKAN PERSAHABATAN DENGANNYA, IA AKAN MEMBALAS PERSAHABATANMU.JIKA ENGKAU MENGHULURKAN KEBAIKAN, IA AKAN MENERIMA DENGAN BAIK.
IKA ENGKAU MEMERLUKAN PERTOLONGAN DARIPADA IA AKAN MEMBANTUMU.
JIKA ENGKAU MEMBERI SESUATU BANTUAN, IA MENGHARGAI DAN MENYEBUT KEBAIKNMU.
JIKA ADA YANG TIDAK BAIK PADA DIRIMU, IA AKAN MENUTUPNYA.

p/s: jika sesiapa ikhlas dengan aku..ikhlas menegur..ikhlas berkawan mahupun ikhlas mencintai aku..orang itu pasti akan mendapat kasih sayang aku yang paling dalam..orang itu pasti akan sentiasa berada dalam doa aku..:) .. tapi jika orang itu sendiri menghukum dan menilai aku pada pandangan yang amat teruk..pasti itu adalah orang yang rugi..kerana keikhlasan hati tak dapat dinilai dari mata ianya hanya dapat dirasai..


thanks for reading this











Terima Kaseh Sudi Layan Entry Nana.Suke?Like Jep

0 sudah selongkar rahsia Nana:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



SEGALA YANG TERCETAK DIATAS ADALAH HAK MILIK NANA FARINA@COPYRIGHT