Tuesday 4 October 2011

KISAH SEKOR KUCING YANG BERNAMA “TEQ”

Views
SAYA RINDU KUCING ITUUU
Bismillah..

Ary nie nak cerite psal sekor kucing yg bg sy bgitu istemewa..sy syg kucing nie sgt3 taw..
sesuai dgn sifat sy pengemar kucing..bah kan snggup tdo ngn kucing..
“TEQ`”` nme sekor kucing yg aku bg pd kucing yg bertompok-tompok oren..berwajah manje,yg mengerti isi hati mnusie..aku bleh jmpe kucing nie at skolah jew..sbb skul uw mmg tmpat tinggal dy .. aku pon xtaw mne kucing nie muncul,,

sewaktu skul aku mengalami masalah “histeria” berpanjangan..dan dri situlah munculnyer kucing ini..
all students feel weird about this cat but i dont feel like that,,yg aku taw,aku suke kucing nie..nmpak jew dy,trus terkam..maen2 dy,gosok2 dy even time tuh aku selsema + batok2..perasaan minat t`hdp kucing buat an aku xkire dlm keadn aku yg sakit pon aku still na mnjekan teq..walaupun,dimarahi oleh bezfwenz aku,aku ttp mnjekan teq..

teq xmcm kucing laen,laen dpd yg len..kucing nie pndai taw..bler pg2 ade assembly,sure dy dtg..aku pon tgk dy dtg ,ape lg trus amek..bia pon org tga ramai..huhu(xmlu kan)..
teq sllu msuk klas aku..pusing2 at klas aku..kdg2 aku amek dy tarok ats meja..sbb bdak laki dlam klas aku tuh mcm hantu pangai nyer,nmpak kucing jew na khianat..sumpah.aku xsngop tgk..kadang2 smpai mnitis air mte..sedih tgk teq kne buli..bg aku dy ade perasaan yg xdpt dy ungkapkan dgn ucapan..tp dy hnya mmpu pendam dek krne dy sekor binatang yg xpndai bercakap..

bler time rehat,teq pasti dtg,kadang2 teq da tgu dlm klas..tgu org bg dy mamam..haha..(comelnyer teq time uw)..hari2 aku akn manjekan dy..kdg2 aku cerita ec hati ku pd teq,aku cerita kan kesedihan aku kat teq..bg aku teq pham,,memadai lah bila teq mngerlipkan mata dy..tuh bermakna teq mndengar..kawan2 aku suggest suh aku bwak blek teq ke rumah..tpy,aku xbleh b`buat demikian sbb s`setengah org ckp kucing tuh bhaye..mngkin dy mnyerupai dek krne skolah aku time tuh ditimpa musibah histeria..

Sampai la stu mse,aku terkena dugaan Allah yg stu itu..terbaring dan meraung..owg ckp teq dtg tgk aku waktu tuh..teq baring at tudung aku..teq setia menanti aku..bergesel2 ditangan aku..tp keadaan aku yg xsedar buatkan aku xperasan kehadiran teq..baeknyer kamu sekor kucing ku!!
then,aku dpt cuti..aku da xdpt jmpe teq..xdpt maen2 ngn teq..3 ary aku cuti dan kwan aku ckp slme tuh dy xpna nmpak da teq..smpai lar ary aku dtg skolah..nmpak teq at perhimpunan..then,truz amek dy..yg aku lihat pd teq,da kurus..pasti xmkn..aku mule rase berdosa..sian teq..aku rindu teq sgt3..

sejak ary aku msuk skolah balek..teq jrang msuk klas aku,klau aku jmpe pon teq,jmpe wktu aku na blek..dy duk at pondok security tuh..bler aku n kwan2 aku da ade,dy dtg lar..nmpak teq terkedek2 dtg at kite org..comey sgt teq even da kurus..before blek,sure aku akn maen ngn dy..cuit2 dy..berkomunikasi ngn dy,kwan aku pon lyan je..huhu..lbih2 lagi bez fwenz aku sorang tuh yg pd mulenye bantah awal2 aku manjekan teq,sbb dy pk kerana teq aku kena..tpy,shabat sejati aku tuh ade sifat prihatin dlm diri dy..dy dpat terima yg aku dan teq xbleh pisah..thanx my truly frenz,,i lebiu..huhux..

Dan tiba lah pd hari terakhir skolah sbb na cuti rayer..time uw ade event khatam al-quran..aku n bezfwenz aku join..pkai bju kurung..huhu..pagi uw xnampak pon teq,xnmpak lngsung kelibat dy..aku risau dy saked,sbb bdan dy da kurus sgt..
sampai lar waktu balek tuh,mcm bese..kiteorg blek tgu bas at kaki lima dkt2 ngn pondok jaga..time uw nmpak teq dtg at aku..hati ckp alhamdullilah teq mseh kelihatan..betapa gembiranyer aku..waktu tuh..tpy muke teq nmpak x eppy,murung..teq xkelihatan mcm dulu..wajah mnje nyer betukar murung..mungkin krne teq taw hari itu adelah ary terakhir aku jmpe teq sblum cuti rayer selama seminggu..argghh bia lar mngkin teq lapar huhu...tibe2 teringat td paz khatam al-quran dpt cendera hati..dpt yasin n pulot kuning..then,dpt siket kueh rayer..terus buka tapeweir(btul ke eja cm tuh)bg teq mkan..even pulot kuning tuh faveret aku yg stu..terliur pon ade tgk teq mkan..tp sabar bulan pose an..aku gosok2 dagu teq..tuh lar aktiviti aku bler jmpe teq..aku benar2 lihat wajah teq sedih xmcm dlu..aku dpt rase yg itu adelah ary terakhir aku jmpe teq..aku beranggapan lpz nie aku xkan jmpe teq..aku xkn dpat bercerita dgn dy lagii...
bas pon sampai,berat hti aku na naek n tinggal teq at ctoo..aku smpat pesan at teq suh dy tgu aku paz sminggu kite akn jmpe..dan aku harap teq pham..aku pon melangkah tinggal an teq..teq hnye melihat dgn wajah kesayuan nyer...

Lepas seminggu cuti ryer berlalu..aku pnuh bersemangat ke sekolah dgn hrapan dpt bertemu dgn teq..dpt maen dgn teq..
pagi tuh aku dtg..tercari2 dimanakah teq..aku tgu dy at perhimpunan..kebiasaanyer,teq akn dtg klau ade assembly..tpy tidak utk hari tuh..teq xmuncul..mngkin teq tido..aku still tgu teq waktu rehat,aku tgu teq msuk klas aku..tpy teq xdtg..aku makin heran..aku tertanya mne teq,,smpai waktu persekolah abeh aku tgu teq..time blek,aku perhatikan at pondok jaga tpy aku xnmpak kelibat teq..teq mana kamuu??teq hilang..aku terlalu rindu teq,rindu lihat teq jilat bdn dy..

Hari demi hari,teq mseh tiade,,aku mkin sedih..aku mkin rindu teq..aku xtaw teq hilang kemana..kwan2 aku pon plik..aku sedih,knpe teq xtgu aku smpai cuti habeh..setiap kli perhimpunan aku pasti memerhati d`setiap sudut dgn harapan aku akn nmpak teq b`jln terkedek2 bgai model..tp tidak..setiap mse aku perhatikan teq xdtg klas aku..teq xpusing2 at klas aku..aku carik teq at kantin..smpai aku tnyer student laen nmpak x teq..but,smue owg xtaw kemana perginyer teq..aku sedih..

Hingga kini,teq mseh tiade..smpai skrg,xtaw xpergi kemane..tpy,aku xpnah jemu ingat teq..ingat gerak geri dy,,aku xpnah jemu tgu teq hadir smule..aku xpernah jemu doakan teq..betapa aku sayang kucing ituh!teq pon hamba Allah mcm aku..jadi tiade salah utk aku mnyayangi makhluk tuhan itu..kata nenek aku”kucing nie klau kite berbuat baek ngn dy,dy akn doakan kite..dan bler kite na dilemparkan ke neraka,kucing yg kite berbuat baek uw akn tolong gapaikan tgn kite..mnarik kite ke dalam syurga...” dan aku berharap aku da jd tuan yg baek utk teq..even kdg2 aku xdpt tlg teq klau teq kne buli...(i`m sorry teq)

teq..sy rinduu kamu teq,,Andainyer kamu maseh ade,datanglah kat tempot etoo lgi..sy ttp mnunggu..betapa sy rindu kamuu teq..betapa sy rindu lihat kerlipan mata kamuu..sy berharap kamu maseh ade didunia ini..walaupun kamu tiade ddpan mte sy..sy mntak maaf bler sy tersalah pijak ekor kamuu..sy tak nmpak..teq ske sgt dtg mlalui blakang,da kne pijak ekor..
no matter whatz happen,aku maseh tgu teq pulang..aku rindu teq dan aku harap teq pon ade rase itu..
“teq,akan ku abadikan saat-saat indah bersamamu..”

short note:soory xdpt tarok gmbar teq dlm entry nie sebab xsempat amex gmba teq..begitu cepat mase berlalu meninggalkan kisah aku dan teq..meninggalkan kisah dongeng sekor kucing yg bgtu memahami hati mnusie,yg bgtu pndai mngambil hati..yg terase nyaman bler melihat mata cokelat teq yg sayu itu..teq,ketahuilah”sy rindu teq ibarat gerakan detik jam yg xpnah henti meninggalkan mase”..Hadir lah semula teq,even dlm mmpi sy kerana sy bgitu rindu kamu teq..

.Demi Tuhan,sy rindu sekor kucing yang bernama “TEQ”..


Terima Kaseh Sudi Layan Entry Nana.Suke?Like Jep

0 sudah selongkar rahsia Nana:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



SEGALA YANG TERCETAK DIATAS ADALAH HAK MILIK NANA FARINA@COPYRIGHT