Friday, 27 April 2012

kenapa aku maafkan kau untuk kesekian kalinya :(

Views
salam..

yess,entry aku emo lagik .. bezanya yang nie lagik emo..yang nie lagik tragik..yess,aku mengalirkan air mata lagik..penat dan terlalu penat..aku bosan tengok air mata aku mengalir lagik..tapi cuba bayangkan jika Allah tak bagi air mata untuk kita menangis..kita kena pendam kesakitan yang kita lalui tuh..thats why..allah anugerahkan air mata untuk kita keluarkan segala kesakitan.. semua yang tercipta/berlaku adalah bersebab..yeah!!same dengan apa yang aku rasakan sekarang .. adalah bersebab!!..

ye..aku menangis sekarang .. dan,...

kenapa aku maafkan kau untuk kesekian kalinya ...sudah tentu sebab aku berhati mulia
kenapa aku maafkan kau untuk kesekian kalinya..yer,sebab ade hikmahnya
kenapa aku maafkan kau untuk kesekian kalinya..sebab aku tak kejam,aku cepat maafkan orang,aku cepat bersimpati,makanya lagi ramai yang menipu aku dari menyayangi aku..
kenapa aku maafkan kau untuk kesekian kalinya..sebab apa yang kau buat adalah ketentuan Tuhan..aku takde hak untuk membantah.jadi,aku diam..hanya mampu menadah tangan..berdoa,agar diberi kekuatan..
kenapa aku memaafkan kau untuk kesekian kalinya..sebab dunia nie terlalu singkat untuk aku berdendam..
kenapa aku maafkan kau untuk kesekian kalinya..dan yer!sebab aku sayang kau..

ALLAHHUROBBI .. HAPUSKAN AIR MATA KU INI..

air mata..kau adalah peneman dikala aku berduka :(

dari mana hendak ku cari kekuatan .. sedang,diri lemah longlai..lumrah. Tuhan menjadikan manusia itu rapuh..dan serapuh-2 manusia adalah aku.. aku lemah dan lemah..tolong,aku dah berazam aku tak nak nangis lagik .. tapi kenapa..kau buat aku menangis..apa salah aku..aku jadik takut lalui hari-2 akan datang .. kerana aku tidak cukup kuat .. aku benci diri aku..aku benci!!!!

kali nie,gelak tawa aku hilang..siapa yang mampu memberinya lagik..benar..Tuhan tidak akan menguji melebihi batas kemampuan..tapi,apa daya..ujian sebegini sudah cukup buat aku tersungkur.. ye..umi cakap bila Allah uji itu tanda kasihNya kepada kita . alhamdullilah Allah masih mengasihi aku..

aku nak cari kedamaian dan ketenangan..

tapi..

dimana nak cari keikhlasan dan kejujuran .. InsyaAllah satu hari nanti Allah pertemukan aku dengan kejujuran itu .. aku sentiasa berharap .. sakit dan perit ini cukuplah aku tinggalkannya disini..aku tak nak semua benda yang terjadi buat hidup aku jadik kelam .. Allah masih ade dengan aku.. -_-

ya Allah .. mohon hidayah dan petunjuk mu..kuatkan iman ku
kuatkan juga semangat ku...beri aku kekuatan..
jangan biar aku menangis lagi..
jangan biar aku tersungkur dalam meneruskan perjalanan panjangku.
yakinkan lah aku bahawa disebalik air mata ku itu..
tersembunyi beribu kebahagian yang mungkin satu hari nanti..
akan menjadi milikku,,

Nana!! kau tak boleh nangis lagik .. air mata kau berharga..jangan kau jadikan air mata itu satu kelemahan untuk kau meneruskan hidup..kau tidak layak untuk menangis nana!! move on nana!! kau pasti boleh..!!! ingat selalu sebahagian semangat umi ada pada diri kau nana!!..sapu air mata kau..dan senyum lah kembali..percayalah kau akan mendapat ganjaran yang besar..jika kau ikhlas memaafkan orang..

yess..aku menangis kerana aku cinta pada Allah ..


notatangan:aku bahagia menjadi sorang pemaaf..mudahan akan diangkat darjatku dihari perhitungan kelak -_-

Terima Kaseh Sudi Layan Entry Nana.Suke?Like Jep

4 sudah selongkar rahsia Nana:

Cik Adieb said...

Berdoa minta ditenangkan hati,dikuatkan hati agar dapat menghadapi dugaan,pastu pegi jenjalan ke pantai ka,taman ka..asal kesedihan di hati boleh lenyap :D

miss nana said...

tq cik adieb.. sayang cik adieb .. hehe . insyaAllah .. doakan nana yer

ejulz said...

amin.. dan smoga diberi kekuatan olehNya..

miss nana said...

@ejulz thanks ejul

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



SEGALA YANG TERCETAK DIATAS ADALAH HAK MILIK NANA FARINA@COPYRIGHT