Wednesday 23 November 2011

mahal sungguhkah harga senyuman kamu itu??

Views

                         

bismillah

bila saya memberikan senyuman yang ikhlas pada kamu..
biarpon kamu sedang marah..
biarpun kamu tidak mengenali saya..
biarpun kamu seorang yang sejuta kali ganda lebih hebat dan gah daripada saya..
biarpun saya hanya seorang yang sepintas berlalu dihadapan kamu..
apalah salahnya..
senyumlah kembali pada saya..kerana ia bisa membuat saya bahagia..
kerana apabila kamu berlalu tanpa membalas senyuman saya..sebenarnya kamu sedang melukakan hati saya..

kadang2..hati saya terluka bila saya berjumpa atau terjumpa seseorang atas sesuatu urusan..apabila saya mengukir sebuah senyuman yang ikhlas tuk mereka..mereka langsung tidak membalas senyuman saya..atau hanya membalas dengan sebuah senyuman yang palsu..dibuat buat..
apabila hanya kerana kamu berkedudukan tinggi..hanya kerana kamu adalah pihak yang diatas saya..adakah dengan sebuah senyuman..kedudukan kamu menurun?darjat kamu semakin mengecil? apa salahnye senyum pada orang yang lebih rendah tarafnya dari kamu..?, kerana senyuman tidak pernah mengurangkan rezeki sesiapa, malah  dengan senyuman hati berasa tenang dan sentiasa disenangi orang lain

iya..
tanpa senyuman kamu..saya tetap boleh hidup..saya tak kan mati..
tapi hati saya terkilan....saya terkilan kerana saya seorang manusia..kamu seorang manusia..ya...kamu mungkin somebody sedangkan saya hanya nobody..tapi hakikatnya..kamu adalah manusia seperti saya..bagi saya..Senyuman yang jujur adalah simbol pemberian, landasan bagi orang-orang yang mencintai kebaikan..

ketahuilah..

bila saya senyum pada kamu..
tak bermakna saya mahu mengampu kamu.. 
tak bermakna saya suka dan berminat terhadap kamu 
tak bermakna saya berikan peluang kepada kamu untuk menginjak injak maruah saya..
saya senyum kepada kamu kerana Allah..kerana saya fikir..kamu dan saya adalah sama..makhluk tuhan..
The main reason why I keep on smiling is because smile is a curve shape that makes everything straight. That is why smiling is very important for me.

Dalam hadis ada cakap..YOUR SMILE FOR YOUR BROTHER IS SADAQAH..

Senyuman saya memang tidak mahal..saya senyum pada semua orang..pada kawan..pada musuh(especially)..pada siapa saja saya tidak memilih..

Senyuman saya murah bukan bermakna saya murahan..saya hanya hanya anggap ia sebagai satu sedekah..saya tidak punya harta atau apa2 yang berharga untuk diberi..tapi saya ada satu benda percuma yang tuhan anugerahkan pada saya..SENYUMAN..

Seperti mana penjenayah berada didepan saya..mereka pucat..resah menanti hukuman..tapi bila mereka terpandang dan senyum pada saya..saya tidak kesah untuk senyum kembali pada mereka..mudah mudahan..hati mereka akan ada hadir gembira walau sesaat..

saya percaya pada ini..TREAT PEOPLE ON HOW U WANT TO BE TREATED..

senyum tidak payah..senyum pada orang yang tidak kamu kenali pon tidak salah..senyum itu tak perlu dibayar..bagi saya..orang yang tidak suka senyum pada orang yang senyum padanya..adalah orang orang yang sombong..

mind this..
It is not necessarily for you to have a hot face for you to own a sweet smile. Many other people have many freckles and pimples on their faces but still their smile are sweeter than sugar!
So in order for you to own a sweet smile, make sure that you smile only for Allah. So smile, fill this world with smiles.
:)

p/s:so my lovely readers..
senyumlah kepada seseorang itu seikhlas hati kamu..senyumlah even kamu dirundung pelbagai masalah,senyumlah even bumi ini seolah menghempap kamu..kerana apa?kerana senyuman itu adalah tunggak kekuatan bagi setiap cabaran yang hadir dalam hidup kita..tiada apa yang mustahil dalam hidup ini melainkan kita mampu menghadapinya..GET OVER WITH SMILE !

:)

thanks for reading this

notakaki:demam lol -_- anon! i hate you beb..


Terima Kaseh Sudi Layan Entry Nana.Suke?Like Jep

1 sudah selongkar rahsia Nana:

liyana adilla said...

haha..sis..semapt lagi ade nota untuk anon kat bawah tuh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



SEGALA YANG TERCETAK DIATAS ADALAH HAK MILIK NANA FARINA@COPYRIGHT