Friday 21 October 2011

Nobody perfect.think that!!

Views





Hello.assalamualaikum readers..

Everyone in the world try to be a perfect person..try to look perfect on human eye..thats not fault if we try to be more good..its more better from we ask someone to be a perfect..sometimes,we look human around us like to critic on something we do..they like to said thats is fault on whatever we do..Guys,do you know in this world NOBODY PERFECT!!

Yeah,nobody perfect guys..dalam dunia nie,tiade yang sempurna..kita hanyalah HambaNya yang kurang segalanya..jadi tiada sebab untuk kita bersikap bermegah-megah,kalaupon,kita berharta..itu hanyalah satu pinjaman dari yang Esa..

sometimes,aku lihat keadaan sekeliling amat sulit..dimana ada manusia2 ingin aku menjadi sempurna dimata mereka..yang ingin aku menuruti kemahuan mereka..dan yang selalu mengutuk setiap tindakan yang aku buat..aku hanyalah seorang hamba yang lemah,yang tidak sempurna..Jika dibandingkan aku disisi Allah,dapat dilihat betapa kerdilnya aku..Itulah aku,,seorang insan yang penuh dengan ketidak sempurnaan tetapi aku berusaha untuk menjadi sempurna bukan untuk dimata orang lain tetapi untuk aku.

Tidak dinafikan bukan aku saja yang merasakan hal itu..orang lain juga sama..people,do you realise that u also not perfect like us..so why you like to ask us be whatever u want..
Kalau dilihat sekarang terlalu ramai orang hipokrit kat dunia nie..kadang-kadang aku pelik kenapa majoriti manusia nie suka sangat kritik dengan apa yang kita buat seolah-olah dia tuh perfect..orang lain tak..orang lain tak mampu jadi perfect macam tuh??

Damn you! Dear,look at yourself..u also make a mistake in your life ..why not you try to identify your mistake..tak namanya manusia kalau tak ambik tahu hal orang kan...for what??juz going on your life..and most important terima orang itu seadanya..kalaupon xbleh trime xpayah nak komen banyak-banyak..untuk apa tambah dosa kan...setiap yang berlaku tuh ade hikmah tersembunyi..

who you are??to bringing people down..tell me now..tak boleh ker kalau kita biarkan orang laen hidup dalam keadaan tenang..kamu pon xperfect okeh! Now,talk infront of me ..and say manusia mana yang xpernah melakukan kesilapan..aku nak tengok sapa..orang tuh..
xder kan,,semua orang pernah buat silap..sebab tuh aku cakap Nobody perfect..

Sebagai manusia kalau orang tuh ade wat salah..tegur atau advise dia..bukan nya insult or kutuk dia..kita kutuk dia sama lar kita kutuk Allah..sebab setiap apa yang berlaku pada dia ketentuan Allah..so,jaga percakapan kitaa...

so guys..think about what i said..we just human that less everything..people thats no less and no more..just medium..think before you speak...Nob0dy perfect..Mind That!!!!
                                                       
                   
thnx 4 reading this..



Terima Kaseh Sudi Layan Entry Nana.Suke?Like Jep

0 sudah selongkar rahsia Nana:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



SEGALA YANG TERCETAK DIATAS ADALAH HAK MILIK NANA FARINA@COPYRIGHT