Friday 19 April 2013

Be honest to everyone around you !!

Views

Assalamualaikum dearest..

mukaddimah sebentar ya . sangat-sangat penat today . pergi kursus lesen memandu , memang tired , yang jadi lebih tired adalah bila kita terpaksa menunggu dan menunggu dan menunggu . fuhhh. penat taip . tapi takpe experience yang penting . konfem lepas entry nie terpukang laa saya diatas katil indah .

be honest . itu yang nana cakap . memang kadang-kadang sukar untuk kita berlaku jujur untuk diri sendiri pon belum tentu ini kan  pulak dengan orang sekeliling.. jujur itu bukan perkara mudah sebenarnya lebih-lebih lagi bila perkara yang more kritikal memang payah untuk kita berlaku jujur..

i take one example(friend) , kawan kita ada buat salah , salah dia pulak bukan yang simple but double triple tak simple.. or the other case kita terasa dengan kawan kita , terasa giler ah .. tapi kita takut untuk to be honest dengan dia . takut dia terkecil hati dengan teguran kita.. at last kita diam , diam dan diam , sampai dia berani luahkan kata-kata yang paling menyakitkan hati kita.. diam jugak ke kita ?

you dont need to be like thats , just tell truly . tell what your felling , express everything..InsyaAllah , jika dia seorang yang jenis cepat terima teguran , dia akan mudah fahami , at last dia akan faham oh , kata-kata aku salah , aku lukakan hati dia , aku tak patut tegur dia macam tuuu . see. pentingnya to be honest kan..yang tak dapat terima teguran tuu . one day dia akan faham bila terkena batang hidung sendiri . toing !!

"jujurlah walau kejujuran itu membunuhmu.........."

nana sendiri kadang-kadang tak mampu untuk bersikap jujur.. perit sebenarnya jujur . tapi semakin nana membesar, nana lebih paham erti jujur .. dan paling tak suka orang yang tak jujur nak-nak in friendship.. memang macam nak sepak orang macam nie... tak rock kapak laa kan ... tak legend beb ! tak stylo . haa kan ?

bila kita bercakap tentang jujur , everyone ada expanantion sendiri . for me , jujur memang bukan perkara mudah , walhal ada yang kata mudah tapi bila dah kena kat batang sendiri , ha ambek ! , mau tak terdiam kan .. so , sekiranya kita tak mampu untuk berlakunjujur , cubalah perlahan-lahan hari demi hari kita belajar untuk jujur in what happen yang berlaku dalam seharian hidup kita ..

contohlah kan , kita pergi kedai , on the way balik , jumpe duit 5seng . why not , ronda satu kampung cari pemilik duit tu .. haha . kidding kay ..

macam tuu lah kehidupan . jujur tuu paling penting dalam hidup , ingat ye..

macam i , i sangat jujur dan admit i lagik pendek dari dia :')


k.bhaii . Assalamualaikum dearest..

Terima Kaseh Sudi Layan Entry Nana.Suke?Like Jep

2 sudah selongkar rahsia Nana:

Condoriano said...

Aah kadanga-kadang memang susah juga utk jujur benda-benda yg betul ni kan? Contohnya kawan-kawan kita meniru dalam exam, aish kalau kita tegur takut mereka ckp kita ni poyo pula, kalau beritahu lecturer lagi lah mereka terasa x)
Tak rock kapak betul lah meniru =.="

Nana Farinaa said...

@Condoriano haha . tak rock kapak kan . betul . kadang-kadang nak jujur tuu susah jugak kan . tapi jujur pon bagus , takpe , slow-slow , lame2 jujur tuu akan sebati kan . baru rock kapak kan !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



SEGALA YANG TERCETAK DIATAS ADALAH HAK MILIK NANA FARINA@COPYRIGHT