Saturday 18 February 2012

bila wanita menangis ,sedikit pesanan untuk lelaki

Views
bismillah ..

alhamdullilah , hari ini aku masih dihidupkan oleh Allah SWT . dilahirkan sebagai wanita adalah anugerah yang terindah ..aku tahu dan ramai yang tahu wanita adalah insan yang lemah dan mudah menangis..tetapi masih banyak keistemewaan dihidupkan sebagai wanita..

jadi,sedikit pesanan untuk para lelaki .. dengar laa

jika seorang wanita menangis dihadapan mu..itu berarti , dia tidak dapat menahannya lagi..jika kau memegang tangannya saat dia menangis ,dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..jika kau membiarkannya pergi,dia tidak akan pernah kembali untuk menjadi dirinya seperti dulu .. selamanya !!

seorang wanita tidak akan menangis dengan mudah ! kecuali dihadapan orang yang dia percaya dan sayang..dia akan menjadi lemah serta merta !!seorang wanita tidak akan menangis dengan mudah,hanya jika dia sangat menyayangi mu..dia akan berusaha menurunkan Ego nya..

wahai lelaki,jika seorang wanita pernah menangis kerana mu..tolong sambut tangannya dengan penuh pengertian..kerana dia adalah orang yang akan bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terperuk terlalu dalam..

wahai laki2..jika seorang wanita menangis kerana mu..tolong jangan menyia2kannya .. mungkin kerana keputusanmu kau merosakkan kehidupannya .. saat dia menangis didepan mu..saat dia menangis didepan mu,lihat laa jauh kedalam matanya..dapatkah kau lihat dan rasakan KESAKITAN yang telah kau berikan ..???

pada hari penciptaan PEREMPUAN..

MALAIKAT bertanya kepada ALLAH SWT: " apakah keistemewaan mu dari cipataan-Mu ini ?? "

lalu ALLAH menjawab .. : " ada banyak keistemewaan dibalik ciptaan Ku ini "

dibalik KELEMBUTANNYA ,ia memiliki KEKEUATAN yang sangat dasyat..

TUTUR KATANYA memiliki KEBENARAN..

SENYUMANNYA adalah SEMANGAT bagi orang yang DICINTAINYA..

PELUKAN dan CIUMANNYA bisa memberi kehangatan kasih kepada anak2nya..dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..

dia TERHARU dia MENANGIS bila melihat kesengsaraan pada orang2 yang dikasihinya..dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHANNYA

dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN , dia sangat SEDIH melihat KEMATIAN ..

TITISAN AIR MATA NYA BISA MEMBAWA PENDAMAIAN ..

karena wanita itu adalah anugerah ..


notatangan :fitrah manusia serta lumrah alam..bila seseorang sudah pergi meninggalkannya,barulah persaan menyesal dan sedih itu timbul . ingat , hargailah masa dan setiap perluang yang ada ..

Terima Kaseh Sudi Layan Entry Nana.Suke?Like Jep

0 sudah selongkar rahsia Nana:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



SEGALA YANG TERCETAK DIATAS ADALAH HAK MILIK NANA FARINA@COPYRIGHT