Monday 16 January 2012

perlu ke merayu bila putus cinta..

Views

here i want to say..
without you i still can life





dear people...

perkara kebiasaan yang dibuat oleh pasangan bercinta/bakal2 janda or duda adalah merayu2 nak kembali..mintak2 maaf..nangis2,berlinangan air mata,keinginan untuk bunuh diri tapi tak mati2 terus berlonjak..patut ke macam tuh??melalui detik2 perpisahan sungguh menyakitkan,ye,aku tak nafikan itu.sure,bila si pasangan mengatakan yang korang dengan dia dah tak de pape..korang akan gelabah macam monyet(no kidding)...

then,korang akan keep calling,keep messaging,keep begging and something else..next korang seolah tertanye2 how?why?apa salah aku?kenapa kau clashkan aku??aku cukop setia...tapi kenape!!!aku tahu dan sangat2 tahu peritnya bila ditinggalkan..orang bagi nasihat pon buat endah tak endah..well,bercakap lebih mudah daripada kite yang merasakan..hanya orang yang pernah makan tahik jer yang tahu horrile nak mampus nyer rasa tahik tuh..tapi kadang2 aku rasa sangat tidak perlu untuk merayu2 bila ditinggalkan..

salah satu sebab adalah pride korang akan jatoh..look,korang merayu2,nangis setahun pon tak habis,for what?membazir air mata untuk hal yang tak mendatangkan apa2 manfaat..bahkan korang sendiri yang sakit sedangkan EX korang yang bangang tuh happy bagai nak gila..so ples,jangan sampai pride korang jatuh depan EX korang..

mind this
 if you can`t save your relationship,at least save your pride

kenapa aku cakap tak perlu duk merayu2?becoz aku ada reasons yang kukuh..nak merayu biarlah bertempat..bagi aku tak perlu merayu untuk alasan yang longkang..got what i mean??if ex korang bagi reasons yang longkang like sory laa saya tak boleh laa hidup dengan awak..hidup saya tak terurus kerana awak...saya cintakan awak tapi saya undur diri untuk someone,kalau awak suke dia sangat,kite break je laa and bla..bla..blaa..see?aku rase korang da cukop pandai untuk identify semua nie..aku memang tak kan merayu2 bila someone tuh tinggalkan aku atas reasons2 yang macam nie..kalau betol,dia cintakan aku onak duri pon dia sanggup harungi bersama2 aku,kalau betol dia sayang aku dia tak kan tinggalkan aku untuk orang lain..dia mesti pertahankan cinta dia untuk aku..kalau betol dia sayang aku,dia tak kan cakap hidup dia tak terurus kerana aku..sebab dia sendiri yang merelakan kehadiran aku sebagai kekasih..tiada paksaan.

so,perlu ke merayu2 suruh dia kembali kat aku..sedangkan aku tahu dia tak cintakan aku siket pon,dan yang pasti bila aku still bersama dia aku akan disakiti dan tak mustahil,aku akan menangis untuk kedua kalinya..laen laa kalau dia terpaksa putos dengan aku atas sebab2 yang sangat2 kukuh like..awak,serius,saye sgt cintakan awak,tapi saya terpaksa pergi berjuang untuk negara,saya hrus pergi untuk menyelamatkan rakyat palestin,saya terpaksa pergi..ini tanggungjawab saye..tapi.sumpah saya sangat mencintai awak.tiade yang lain..ha..yang nie baru betul.yang nie baru korang patut merayu..sebab dia cintakan korang tapi terpaksa pergi..so..nak merayu kat Ex korang pon tengok reasons dyorang dulu..

tak mati pon kalau dyorang tuh tak de dalam hidup korang..kumbang bukan sekor,bunga bukan sekuntum..setiap orang ada jodoh masing2..tak kan korang nak bersama dengan orang yang banyak buatkan korang sakit hati and nangis..aku memang susah nak merayu2 bila orang tuh tinggal aku..bukan aku sombong,bukan,aku tak ikhlas..aku tak nafikan ego tuh ade..tapi..aku hidup Cuma sekali,masa remaja aku akan berlalu dibawa arus masa,setiap saat sangat berharga..so,aku tak nak masa2 hidup aku terbiar dan terseksa hanya kerana sorang lelaki yang belum tentu jadik suami aku kot..yang perangainya macam orang utan..selalu buat aku menangis,aku tak nak musim remaja aku hanyut dibuai cinta yang menyakitkan aku..nak2 pula,aku nie jenis cepat tawar hati..redho.sekali orang men tahik ngan aku..memang aku terbawa2..jadi itu sebabnya..aku tak suka,merayu2 depan lelaki untuk dia kembali pada aku..sebab aku tahu reasons dia memang hampeh..just let him go,kelamaan nanti..dia pula akn rase seksa merindu..

bagi aku,aku ade prinsip

 i always remind my self that life is too short to waste our time by do someting useless..like cry for a stupid love..arwah nenek selalu cakap kat aku..hidup nie bukan sekadar cinta,bukan sekadar untuk mencari pasangan..tapi hidup adalah sebuah kekosongan yang perlu kita sempurnakan..thats mean,perjalanan kita jauh lagi..kita perlu mencari dan belajar banyak menda untuk lengkapkan kekosongan tuh..so,aku tak nak korang menangis2,merayu2,dua tiga hari kurus kering tak makan,bunuh diri,hukum diri sendiri..hanya kerana for a stupid shit reasons yang aku katakan tadi..

gunakan masa muda tuh dengan sebaiknya..hidup Cuma sekali,peluang pulak tak selalu datang..so,jangan hanya kerana putus cinta kita abaikan masa depan yang cerah..sangat sia2..putus cinta itu adalah lumrah bercinta..gadoh pulak makanan bercinta..kadang2 kita nie boleh untuk bangkit dari perpisahan tapi hati kita tak nak..kita tak nak tolong diri kita..yang kita pikir..macam mane nie dia dah tinggalkan aku,aku nak hidup macam mane aku tak boleh tanpa dia..aku sayang dia..stop!!!korang pikir macam tuh sampai ke tua berkerepot laa korang akan terkenangkan dia..for what?dia tak tulus pon cintakan kita..dia really2 deserve ditinggalkan..

tanam dalam diri tuh:

dont be so naive as to believe that you will never love anyone as much as you love your ex..

bila korang tanam dalam diri korang macam tuh,lama2 korang akan sedar..”sebenarnya aku nie boleh tanpa dia,sebenarnya,ada lagi insan lain yang tulus sayangkan aku..sebenarnya,aku tak perlu hambakan diri aku untuk orang2 yang tidak tahu menghargai aku”..simple as that..

so,nasihat aku..belajar untuk tidak merayu2,belajar terima hakikat..ingat,maruah yang paling penting..tak pe,korang just ingat satu benda:hari nie dia buat korang nangis,dia buat korang mcam sampah..one day nanti,perkara tuh akan berbalik semula pada dia..orang akan buat dia nangis,orang akan seksa hati dia macam dia seksa hati orang..jangan terkejot untuk hal itu kerana masa itu akan tiba.no kidding!!

 To make your ex regret losing your love, just accept the breakup and move on.
Let Your Ex see that u have strength and maturity to live ur life without him..you can get more better person than them..time to move on..nobody have the authority to bring us down..


notatangan:because love doesnt need a reasons..

Terima Kaseh Sudi Layan Entry Nana.Suke?Like Jep

0 sudah selongkar rahsia Nana:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



SEGALA YANG TERCETAK DIATAS ADALAH HAK MILIK NANA FARINA@COPYRIGHT