Wednesday 21 December 2011

kalau aku terhegeh-hegeh kat kekasih orang

Views
jangan amek boypren aku weii..
sedih tau
:eh nana kau nape??ish3(kata2 hiasan saja lol)

assalamualaikum..hye my dear readers..im back now..lama giler kan tak sentuh blog nie atas faktor2 kemalasan yang melampau..rindu sangat2 kat blog nie..nak cite siket sejak aku jadi doktor falsampah kat blog nie,sejak aku rajin hapdet entry pasal cinta kat blog..ramailah yang frust menongeng kerana cinta bertanya pada aku..

-nana,macam mane ea..nak dapatkan boypren saya balik..saya cintakan dia lah..
-saya paling suke part jatuh cinta..cam mane nak detect yang saya jatuh cinta yer sis nana
-nana,saya telah bercinta dengan suami orang salah ke saya..
-nana,macam mana nak sedarkan EX awex saya tuh yang saya tak tergilakan langsung boypren dia tuh.

ha...tang no 4 tuh aku nak cakap siket lah..pasai pa?pasai menda tuh duk jadi kat aku..sape yang follow blog aku dari dulu sure tau masalah jiwa raga seorang insan tuh kan.so,aku nak tunaikan permintaan cik kat atas tuh..and attention pada sape2 yang pernah dituduh terhegeh2 kat boypren/girlfrend orang...ready..? lets go !!

dituduh sedemikian amat2lah menyakitkan hati..ikut hati pedal ayam jantung nie(abeh semua kua)nak jer sental mulot yang bercakap tuh dengan cili..biar berapi..tapi kadang2 kita kena sedar bergaduh atau berunding dengan orang yang singkat akal nie memang tak kan bawak kita kemana..selebihnya kita akan dipersalahkan..mental punyer orang..so,nak tak nak..kita tegak kan kebenaran dengan cara yang benar dan tulus..tidak mengunakan bahasa2 yang boleh menyingungkan hati orang laen..

aku..
paling tidak suka,apabila berlaku perselisihan faham..then,aku menyedarkan orang dengan mengunakan bahasa kasar atau menyakitkan hati..kerana aku tahu ianya tidak akan masuk kedalam hati..so umpama bercakap dengan tunggul LOL

dengar sini pada mulut2 yang handal menyalahkan orang lain:

untuk apa laa kamu mengatakan yang si polan tuh terhegeh2 kat bf/gf kamu..who you think you are..?? why?nak tanye siket? Artis ke boypren awak tuh??model ker gf awak tuh??anak datuk ke?ke anak security..look my dear..saya bukan nak menghina..tapi nak cemburu,nak tuduh pon biar bertempat..jangan sempitkan akai pemikiran tuh dengan menda2 camnie..

bukan apa...

tidak salah nak cemburu,tapi biarlah bertempat..sampai abeh semua orang dituduh terhegeh2 kat bf/gf dia tuh..kadang2 kita tak sedar..perbuatan kita buat orang rendah diri dan terguris..kita bercakap ikut sedap mulot..sakit hati kite,kite duk bising sampai bertahun2 tapi sakit hati orang..cam mane plak kan? Kan??
kite tak nak jaga hati orang..no wonder lah orang pon sakitkan hati kita..jadi kalau kita tak nak orang sakitkan hati kita..kita usaha untuk tak sakitkan hati orang..

be the good to me and i will do the same thing to you..

itu prinsip aku...jadi,tak payah lah duk argue pasal si polan tuh terhegeh kat boypren kamu,si joyah tuh sibuk duk bercite pasal bf/gf kamu..pas tuh duk bising2 kat FB kat blog etc..etc..etc..yang ada orang kacau bf/gf aku laa,ada orang gatai ngan gf/bf aku laa..mula lah kua status yang macam longkang kat Fb tuh kan..so,perkara yang terbaek..serah pada takdir,pada qadak dan qadar,pada jodoh..kalau ada jodoh..percaya cakap aku..terpisah macam mane pon sure bertemu balek..setiap orang ada jodoh dia masing2 kan..and 1 more thing jagalah bf/gf tuh dengan seeloknya kalau tak nak mereka cari laen..and paling penting jangan cari kekasih yang macam buaya..got what i mean??

kadang2 aku sendiri sedih bila hal macam tuh jadi kat aku..sedangkan aku ada superman yang ok laa dari boypren kamu(nak bagi sedar siket)dan aku sendiri tak tahu apa maksud kau menuduh aku sedemikian tapi aku tak kesah..kau kata aku macam2 aku still cool malah dapat pahala..so go ahead..

and..jangan kita terlalu menyalahkan orang lain..sapa tahu yang kekasih kamu tuh yang gataikan..so,dont blame other..menyalahkan orang lain umpama kita menutup kelemahan dan kesalahan diri sendiri..ples remember that..in addition..dont hate me if your boypren/girlfrend like me..hate me coz i know it..(ayat sinis) wakaka...

so,my advise..ples,kita manusia jangan singkatkan akal kita,jangan argue perkara yang tak penting..berdosa besar jika kita berusaha memutuskan silaturrahim tuh..trust me..kalau ada jodoh tak kemana..serah pada takdir..jodoh pertemuan tuh rahsia Allah..tunggulah masa mu..pasti ianya akan tiba..

p/s:tak perlu kot..bersikap cam nie..dengan alasan terlalu cayang kan bf/gf..tak usah duk tuduh2 ..orang lain pon ade kekasih dia sendiri lol..

notatangan:hello3..superman sekarang dah ade blog tau..nak jadikan dia sebagai photographer...hihi..wait ya..”

thanks for reading this..

Terima Kaseh Sudi Layan Entry Nana.Suke?Like Jep

0 sudah selongkar rahsia Nana:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



SEGALA YANG TERCETAK DIATAS ADALAH HAK MILIK NANA FARINA@COPYRIGHT